Opdrachten
Overzicht van de door MarkS uitgevoerde opdrachten
Overzicht van de door MarkS uitgevoerde opdrachten
Het Openbaar Ministerie
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als deelprojectleider de projectleiders van het OM en partners ondersteunt bij de governance, beheer en financiering van een nieuwe innovatieve applicatie die in een breed netwerk van ketenpartners gaat worden gebruikt.
Een gemeenschappelijke regeling van twee gemeenten
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als directeur de gemeenschappelijke regeling van twee gemeenten aangestuurd, terwijl een bedrijfsplan werd geschreven met de belangrijkste stakeholders van de gemeenten. Als regisseur de samenwerking geoptimaliseerd.
Een gemeenschappelijke regeling van drie gemeenten MarkS Management ServiceS b.v. heeft als directeur de gemeenschappelijke regeling laten functioneren als een robuuste organisatie die professioneel en servicegericht is met efficiënte bedrijfsprocessen en deskundig personeel. Met de deelnemende gemeenten de gewenste dienstverlening gedefinieerd en ICT-beleid ontwikkeld.
Een samenwerking van 10 gemeenten en het UWV
De organisatie gepositioneerd in de arbeidsmarkt van de regio. Met 10 gemeenten en het UWV overeenstemming bereikt over de kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen van de organisatie. De personele bezetting in lijn gebracht met de doelstellingen van de organisatie.
Een Zelfstandig Bestuursorgaan van de rijksoverheid
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als programmadirecteur een meerjarenprogramma geleid dat twee nieuwe uitvoeringsregelingen voor honderdduizenden burgers heeft geïmplementeerd. Na een Europese aanbesteding een nieuw productiesysteem in gebruik genomen. De organisatie ingericht om de nieuwe uitvoeringstaken te kunnen uitvoeren in een van oudsher beleidsadvies gerichte organisatie.
Een regionale overheid
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als projectmanager ICT een ICT-beleidsplan opgesteld. De kantoorautomatisering en het document management systeem geoutsourcet, na een gedegen leverancierselectie. Functioneel beheer geprofessionaliseerd. Een subsidievolgsysteem ingevoerd. Multi cloud process management gerealiseerd.
Een regionale overheid
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als projectleider inrichting ICT-systemen de complete ICT-infrastructuur verzorgd voor een nieuwe organisatie, onstaan door de fusie van twee ambtelijke organisaties. Alle ICT-systemen geoutsourcet. Multi cloud process management geoptimaliseerd.
Een groot regionaal ziekenhuis
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als Implementatiemanager het transitieprogramma van Techniek, Beheer & projecten geleid. Medewerkers geplaatst in de nieuwe functies. Opleidingsprogramma opgesteld. Een visie op het onderhoud en de dienstverlening ontwikkeld.
Een landelijke Arbo-dienst
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als manager shared service center de scope bepaald van het nieuwe service center. In overleg met de regionale organisaties draagvlak gecreëerd voor een eenduidig implementatieplan. Leidinggegeven aan de inrichting van het shared service center en de operationele aansturing van het call center, verzuim- en contractadministratie met 80 medewerkers.
Een middelgrootte zorgverzekeraar
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als programmamanager de overname voorbereid van de zorgportefeuilles van twee grote gerenommeerde verzekeraars. De zorgverzekeraar laten groeien van zo’n 250 medewerkers naar ruim 500 medewerkers, kantoorruimtes verdubbeld en de databestanden geconverteerd, waarbij de bestaande organisatie zo min mogelijk werd belast. Leidinggegeven aan vier projectleiders met totaal 30 medewerkers.
Een detacheringbureau in de gezondheidszorg
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als directeur de dienstverlening significant verbeterd en de klanttevredenheid van het ministerie verhoogd, na een moeizame start van een nieuw opgericht bedrijf na een Europese aanbesteding. Het detacheringproces van verpleegkundigen en ondersteunende dienstverlening geprofessionaliseerd. Leidinggegeven aan 120 medewerkers.
Een top-3 zorgverzekeraar
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als directeur klantcontacten het nieuwe directoraat vormgegeven. De performance van de drie contactcentra drastisch verhoogd. Procesverbeteringen voor E-mail afhandeling geïntroduceerd. Resourceplanning, training & opleiding en de aansturing van medewerkers geprofessionaliseerd. Leidinggegeven aan de drie klantcontactcentra met ruim 300 medewerkers.
Een grote regionale zorgverzekeraar
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als segmentmanager zakelijke markt een plan opgesteld om de commerciële slagkracht te ontwikkelen. Leidinggegeven aan 65 medewerkers.
Een regionale zorgverzekeraar
MarkS Management ServiceS b.v. als manager stafdiensten de dienstverlening van de stafafdelingen naar de interne organisatie verhoogd, tevens de bezetting geoptimaliseerd. Leveranciers-management bij de afdeling ICT geprofessionaliseerd. Leidinggegeven aan de afdelingen ICT, P&O, facilitaire zaken, juridische zaken en programmamanagement met 110 medewerkers.
Facilitair bedrijf van een aantal verzekeringsbedrijven
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als statutair directeur de holding en haar vijf werkmaatschappijen gereorganiseerd. Een werkmaatschappij verkocht, een werkmaatschappij geïntegreerd met de zorgcentrale van een verzekeringsbedrijf en voor de alarmcentrale een strategische samenwerking gerealiseerd met een Franse alarmcentrale. Leidinggegeven aan 60 medewerkers.
Alarmcentrale van een aantal verzekeringsbedrijven
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als hoofd afdeling Reishulp structureel de output van de alarmcentrale verbeterd, zowel in kwantitatieve als in kwalitatieve zin. De werkprocessen gestructureerd en gestroomlijnd en een kostenbewuste en resultaatgerichte stijl van werken geïmplementeerd. Objectief meetbare normen voor de dienstverlening ontwikkeld. Leidinggegeven aan 25 medewerkers in volcontinu diensten.
Dochter van een zelfstandige bank
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als business manager een nieuwe start-up vormgegeven, de bedrijfsprocessen ingeregeld en een besturingssysteem geïmplementeerd. Een klantendatabase ontwikkeld waarmee een doeltreffende marktbenadering werd gerealiseerd. Leidinggegeven aan 5 stafmedewerkers en 10 financiële adviseurs.
Een top-3 bank in Nederland
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als projectcoördinator integrale marktbewerking de projectactiviteiten, van een project met meer dan 50 directbetrokkenen, geïntegreerd in de lijnorganisatie. Voorwaarden geschapen zodat listmanagers konden functioneren. Functionaliteit gespecificeerd en draagvlak gecreëerd voor systemen ter ondersteuning van het marketing- en verkoopproces op lokale banken, o.a. databased marketing.
Customer Contact Center van een top-3 bank in de Randstad
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als implementatie manager een nieuw opgericht call center vormgegeven en gestructureerd. De locale call center manager ondersteund en gecoached. Samen met het management van het hoofdkantoor van de Bank de centrale ondersteuning van de call centers gestructureerd en verder ontwikkeld.
Facilitair bedrijf van een top-3 bank in Nederland
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als manager teleservices de nieuw opgerichte business unit teleservices opgebouwd en gestructureerd. Leidinggegeven aan het Data Center en het Call Center met zo’n 25 medewerkers. Binnen een ½-jaar een marketing database geïmplementeerd en call agents getraind in telefonische vaardigheden en het gebruik van moderne hulpmiddelen.
Een middelgrote bank
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als projectmanager money transfer de overgang naar een nieuwe leverancier van money transfers (geld versturen en ontvangen over de gehele wereld) voorbereid. Leidinggegeven aan een internationaal projectteam met 20 medewerkers. Verkoop-hulpmiddelen ontwikkeld en het prijsbeleid geoptimaliseerd.
Een pensioenuitvoerder
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als projectleider reorganisatie een ingrijpend veranderingsproces gemanaged binnen de commerciële afdeling. Een doelmatige organisatie ontworpen, rekeninghoudend met de commerciële en organisatorische randvoorwaarden. Het personeelsbestand in overeenstemming gebracht met de benodigde bezetting.
Internet start-up in de on-line personal consultancy
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als co-founder het business plan aangescherpt en verhelderd, om presentaties te geven aan Venture Capitalists en Informal Investors. Afspraken gemaakt met founding partners om de start mogelijk te maken van een on-line virtuele organisatie met medewerkers is drie locaties in twee landen. Verkoophulpmiddelen ontwikkeld.
Europees verkoopkantoor in kantoormeubilair
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als operations manager diverse business scenario’s ontwikkeld waarmee het Engelse moederbedrijf kon besluiten tot continuatie van het Europees verkoopkantoor.
Winkelketen in gezondheidsproducten
MarkS Management ServiceS b.v. heeft toegevoegd aan het hoofd afdeling inkoop, de inkoopafdeling georganiseerd, procedures ontwikkeld voor detailhandelgericht inkopen, een winkelconcept (mede-) ontwikkeld en een “detailhandelsmentaliteit” gestimuleerd.
Financieel Advies Bureau
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als manager telemarketing en planning het Call Center uitgebreid van 21 belplekken naar 44 volledig geautomatiseerde belplekken. Het bestand van parttime telemarketeers vergroot van ongeveer 50 oproepkrachten tot meer dan 125 medewerkers. Hulpmiddelen verder verfijnd om een hoge productiviteit te realiseren, o.a. predictive dialer en preview dialer. Kwaliteitswaarborgen geïmplementeerd.
Europees Call Center van een grote luchtvaartmaatschappij
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als managing director de herstructurering geleid van een jong bedrijf dat ruim een jaar na de oprichting te kampen had met tegenvallende resultaten. De verwachtingen van de klanten gemanaged, kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd evenals efficiency maatregelen. Leidinggegeven aan een holding, een Engelse en een Nederlandse werkmaatschappij, met in totaal meer dan 400 medewerkers.
Telecommunicatie bedrijf, divisie Customer Operations Business
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als manager customer service center de bezetting van de afdeling verhoogd van 50 FTE naar 95 FTE. Een professioneel trainingsprogramma geïntroduceerd evenals een coaching en monitoringsysteem. Het faulthandling proces geoptimaliseerd en een kwaliteitsborgingprogramma geïntroduceerd op basis van KPI’s.
Loyalty programma van een grote luchtvaartmaatschappij
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als migration manager de operationele werkzaamheden van het programma geoptimaliseerd. De gestroomlijnde telefonische dienstverlening ondergebracht in het Europees Call Center van de luchtvaartmaatschappij en de back office activiteiten geoutsourced aan een bedrijf in Engeland. Leidinggegeven aan een internationaal projectteam met 35 medewerkers en meer dan 100 directbetrokkenen.
Europees Call Center van een grote luchtvaartmaatschappij
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als general project manager de implementatie gerealiseerd van een Europees Call Center dat in enkele jaren moet kunnen groeien tot een bedrijf met meer dan 1.000 medewerkers en een omzet van EUR 45 miljoen. Leidinggegeven aan een internationaal multidisciplinair team met zo’n 40 professionals uit verschillende bedrijven. Het 2e-generatie Call Center met zeer moderne “customer-employee matching” begeleid van businessplan tot en met live-productie.
Telecommunicatiebedrijf, dochter van een Amerikaanse gigant
MarkS Management ServiceS b.v. heeft als sales & marketing Manager de marketingafdeling gereorganiseerd, een marketing communicatie plan opgesteld en geïmplementeerd. Training voor businesspartners ingevoerd, een nieuw prijsbeleid ontwikkeld en de verkoopafdeling gestroomlijnd. Leidinggegeven aan 30 medewerkers.